پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4055
-
الف
+

از نخستین مستند ساخته‌ شده از فتح فلوجه عراق رونمایی می‌شود

مستند «نبرد برای یک رویا» روایتی جدید از آزادسازی فلوجه عراق امروز رونمایی می‌شود.

مستند «نبرد برای یک رویا» روایتی جدید از آزادسازی فلوجه عراق امروز رونمایی می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، این مستند فردا با حضور نادر طالب زاده و حمیدرضا مقدم فر کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در سالن نمایش دانشگاه صداوسیما رونمایی می شود.

فلوجه شهری در ۵۹ کیلومتری غرب بغداد است که به شهر مساجد تکفیری ها معروف است و محل اصلی تربیت و صدور نیروهای تکفیری و تروریستی به عراق و سوریه است. آمریکا در تهاجم نظامی سال ۲۰۰۳ خود به عراق علیرغم ماهها تلاش به دلیل نبرد چریکی و نامنظم شهری تروریست ها نتوانست این شهر را تصرف کند.

فتح این شهر توسط نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) و نیروهای عراق از این منظر اهمیت دارد که فلوجه در سالیان گذشته همواره یک تهدید تروریستی در نزدیکی پایتخت عراق بود که بخش اعظمی از توان نیروهای امنیتی عراق را به خود معطوف می کرد.

در آستانه سالگرد فتح فلوجه، «نبرد برای فلوجه» نخستین مستند ساخته شده از این عملیات است. از ویژگی های ممتاز این مستند تصویر برداری همزمان از سه محور نبرد با داعش بوده که حاوی تصاویری منحصر به فرد از نبرد تن به تن و از نمای نزدیک با جنگجویان داعش است.

مستند «نبرد برای یک رویا» کاری از گروه برنامه های تلویزیونی بسیج رسانه ملی است. میثم پوررشیدی که پیش از این تجربه ساخت مستندهای گوناگون پیرامون تحولات منطقه غرب آسیا از جمله مستند «عزیزِ بلد» را در کارنامه داشته، این اثر را کارگردانی کرده است. همچنین حیدر معمور تهیه کنندگی مستند را برعهده داشته است.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر